کاربرد حمام التراسونیک

کاربرد حمام التراسونیک

در این مقاله سعی داریم تا درباره ” کاربرد حمام التراسونیک ” اطلاعات کاملی به شما ارائه دهیم. می توانید بهترین حمام های التراسونیک را با نازلترین قیمت و گارانتی معتبر از ماهان تجهیز آزما بخواهید.

همانطور که در مقاله ” حمام التراسونیک ” گفتیم ، التراسونیک عبارت است از کاربرد امواج مکانیکی – صوتی با فرکانسی بالاتر از حد شنوایی انسان.

یکی از کاربردهای مهم امواج التراسونیک استفاده از ضربه ناشی از کاویتاسیون ایجاد شده توسط آن در فرآیند شستشوی التراسونیک می باشد. اصول کلی این روش مبتنی بر غوطه وری قطعات مورد نظر در یک مایع واسطه می باشد که این مایع توسط یک مولد امواج التراسونیک با فرکانس و شدت بسیار بالایی مرتعش شده و هنگامی که کاویتاسیون به وجود آمده عمل شستشو و پاک کردن قطعه را انجام می دهد.

استفاده از امواج مافوق صوت بدلیل خواصی که دارند بعضاً کاربردهای متنوع و جالبی دارند. دستگاه پاک کننده التراسونیک با استفاده از امواج ما فوق صوت ذرات چربی و آلودگی هایی را که روی سطح جسم قرار گرفته جدا کرده و جسم را پاک می کند.

یک سیستم پاک کننده التراسونیک شامل ۳ قسمت اصلی است: منبع تغذیه، ترانسدیوسر (پیزوالکتریک) و محفظه. اعمال سیگنال ورودی از منبع تغذیه به یک پیزوالکتریک باعث ارتعاش آن شده و انتقال این نوسان ازجداره محفظه به مایع درون آن می تواند مولکول های مایع را تحت تاثیر قرار داده و پدیده کاویتاسیون را به وجود آورد. کاویتاسیون نتیجه ضربان در فرایند شستشو التراسونیک است که با تغییر فرکانس ورودی منبع تغذیه پدیدار شده و می تواند تاثیرات مختلفی روی جسم مورد شستشو بگذارد.

تمامی محصولات حمام التراسونیک ما را می توانید در اینجا ببینید : حمام التراسونیک

دستگاه حمام تمیزکننده مافوق صوت که با نام های حمام شستشوی اولتراسونیک یا کلینر ازمایشگاهی هم شناخته می شود به منظور جرم گیری و شستشوی انواع قطعات بکار می­رود. این عمل با غوطه ور ساختن قطعات مورد نظر در محلول پاك كننده داخل مخزن دستگاه، صورت مي گیرد. امواج اولتراسونیك توسط نوسان ساز پیزو الکتریك تولید و در داخل محلول انتشار یافته و با ایجاد پدیده كاویتاسیون، نیروی لازم جهت جرم­گیری و شستشو حتي در ریزترین منافذ و نقاط غیر قابل دسترس، به قطعه مورد نظر منتقل مي شود.

پدیده كاویتاسیون در دستگاه­های التراسونیك كلینر بر اثر عبور امواج مافوق صوت در داخل مایع ایجاد می­شود. این دستگاه قابلیت گرم کردن آب تا دمای ۸۰ درجه را دارا می­باشد و مجهز به تایمر جهت تنظیم زمان خاموش شدن می‌­باشد.

کاربرد حمام های شستشوی التراسونیک :

از نمونه کاربردهای حمام التراسونیک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

بخشهای مختلف جراحي، جهت شستشوی مطمئن تجهیزات اطاق عمل، ابزارهای دندانپزشکي، جهت شستشوی مته ها و لوازم كار، آندوسکوپي، جهت شستشوی دستگاه آندوسکوپي

قابلیت های حمام التراسونیک :

• تمیز كردن مطمئن و كامل

• حفاظت در مقابل خوردگي

• تمیز كردن نقاط غیر قابل دسترس

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *