اجاره دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد

قبل از اجاره دستگاه زردی نوزاد خود بایستی بدانید که در چه مواقعی زردی نوزاد خطرناک است و بایستی برای اجاره دستگاه زردی نوزاد خود اقدام نمایید. زردی نوزادان در همان روز‌‌های نخست تولد نوزاد به دلیل سطح بالای بیلی‌ روبین خون، بروز می‌کند و میزان آن هم با توجه به روز‌های پس از تولد نوزاد تغییر می‌کند. اگر نوزادتان تازه به دنیا آمده و سفیدی چشم او و رنگ قسمت‌هایی از بدنش به زردی می‌زند، شما باید برای درمان او به متخصص کودکان مراجعه کنید. چرا که احتمال دارد نوزادتان دچار زردی باشد.

زردی نوزادان در همان روز‌‌های نخست تولد نوزاد به دلیل سطح بالای بیلی‌ روبین خون، بروز می‌کند و میزان آن هم با توجه به روز‌های پس از تولد نوزاد تغییر می‌کند. چون مقدار بیلی‌روبین با توجه به روز‌هایی که می‌گذرد، بالا می‌رود و سپس اندازه‌گیری شده و شدت آن سنجیده می‌شود. بیلی‌روبین بالا‌تر از 5 درجه، در 24 ساعت ابتدایی تولد نوزاد غیر‌عادی است و حتما باید برای درمان آن اقدام شود. اما این میزان برای روز‌های دیگر پس از تولد طبیعی محسوب می‌شود و در آن زمان اگر عدد زردی به 7 تا 8 برسد، غیر‌عادی است.

در نوزادان طبیعی، آخرین و شدید‌ترین درجه زردی 25 است. معمولا در روز‌های پس از تولد اعداد 13 تا 14 و 15 تا 17 زردی برای بچه‌ها خطرناک و نگران‌کننده است. مادران به راحتی می‌توانند زردی را در نوزاد تشخیص دهند. چون اولین قسمتی که زردی در آن قابل تشخیص است، سفیدی چشم نوزاد است و سپس به صورت، قفسه سینه، شکم و پا‌ها سرایت می‌کند.

چه زمانی باید برای اجاره دستگاه زردی نوزاد اقدام کرد؟

با زرد شدن هر کدام از این اندام‌ها می‌توان به صورت تقریبی میزان زردی را تشخیص داد و مخصوصا وقتی کف پا‌ها زرد شوند، یعنی درجه زردی بسیار شدید و بالاتر از عدد 20 است که در این شرایط باید تعویض خون انجام بگیرد. زمانی که شکم نوزاد زرد دیده می‌شود میزان زردی تقریبا 13 و اگر ران‌ها زرد شوند، زردی به عدد 16 رسیده است. اما به هر‌حال باید خون نوزاد آزمایش شود تا میزان دقیق زردی در او مشخص شود و تحت درمان قرار گیرد.

در گذشته، زمانی که تشخیص زردی نوزاد داده میشد، نوزاد را در بیمارستان زیر دستگاه های فتوتراپی یا هماه دستگاه زردی نوزاد بستری میکردند تا میزان زردی او کاهش یابد. این کار هم برای مادران و هم برای نوزادان بسیار سخت بود چرا که در روزهای اولیه تولد نوزاد بسیار نیازمند به آغوش گرم مادر هستند.

امروزه کمتر کسی نوزاد خود را برای درمان زردی در بیمارستان بستری میکند چراکه میتوان به راحتی برای اجاره دستگاه زردی نوزاد یا همان دستگاه فتوتراپی اقدام نمود. پیش از اجاره دستگاه زردی نوزاد خود بایستی درباره دستگاه های فتوتراپی اطلاعات مختصری داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله انواع دستگاه فتوتراپی مراجعه نمایید.

 

لازم به ذکر است که شرکت ماهان تجهیز آزما نیز به منظور رفاه حال مادران و نوزادان مبتلا به زردی اقدام به اجاره دستگاه زردی با قیمتی مناسب نموده است. پیش از اجاره حتما درباره انواع دستگاه فتوتراپی و بهترین نوع برای نوزاد خود از مشاوران ما راهنمایی بخواهید. برای اجاره دستگاه زردی نوزاد می توانید به شماره 09380773306 تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما به طور دقیق شما راهنمایی نمایند. و یا در آیکون سمت راست پایین صفحه بر روی آیکون واتساپ کلیک نمایید.

درمان زردی نوزاد پس از آزمایش خون و مشخص شدن میزان بیلی‌روبین آغاز می‌شود. اگر زردی نوزاد از روز سوم تا هفتم بالا‌تر از 15 تا 16 باشد، او را بستری می‌کنند. به دنبال آن در صورت تشخیص متخصص، نوزاد در دستگاه فتوتراپی قرار می‌گیرد تا بیماری او بهبود پیدا کند. اما در صورتی که میزان بیلی‌روبین به حد بسیار زیاد و غیر‌عادی برسد، نوزاد باید تعویض خون شود.

پدر و مادر‌ها باید بدانند که زردی نوزاد تأثیری بر تغذیه او ندارد مگر اینکه شدت زردی در نوزاد به قدری زیاد شود که او حال شیر خوردن نداشته باشد.

متخصصین نقش مادران را در تشخیص زردی نوزادشان بسیار مهم می‌دانند و توصیه می‌کنند: مادرانی که در خارج از بیمارستان زایمان می‌کنند باید در صورت تشخیص زردی در نوزاد، در همان 24 ساعت ابتدایی تولد او، به بیمارستان مراجعه کنند و نوزادشان را تحت درمان قرار دهند.

آن دسته از مادرانی هم که در بیمارستان زایمان می‌کنند، خیالشان از این جهت راحت است، چون پزشکان در صورت تشخیص زردی در نوزاد او را ترخیص نمی‌کنند تا بهبود پیدا کند. نکته مهم در تشخیص زردی نوزاد این است که مادران در نور مطلوب اتاق (لامپ زرد نباشد) و ترجیحا نور طبیعی، باید آن را تشخیص دهند و همچنین وقتی پلک نوزاد را بالا بزنند، کاملا مشخص می‌شود که نوزاد زردی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *