توضیحات

تاریخچه اختراع میکروسکوپ

در طول سده هجده میکروسکوپ در گروه ابزارهای سرگرمی به‌شمار می‌آمد. اولین مدل آن را 400 سال پیش رابرت هوک ساخت وبا ان توانست قطعه ای از چوب پنبه را با دقت ببیند. اصطلاح سلول به معنای اتاق کوچک است و رابرت هوک برای حفره‌های چوب پنبه به کار برد. پس از آن مدل  دیگری ساخته شد که با ان توانستند موجودات ریز درون اب را ببینند.

با پژوهش‌های بیشتر پیشرفتهای چشمگیری در شیوه ساختن عدسی شیئی بدست آمد. بطوری که عدسی‌های دیگر به صورت ذره بین‌های معمولی نبودند بلکه خطاهای موجود در آن‌ها که به کجنمایی معروف هستند، رفع شده‌اند و آن‌ها می‌توانستند جزئیات یک شی را دقیقاً نشان دهند. پس از آن در طی پنجاه سال، پژوهشگران بسیاری کوشیدند تا بر کیفیت و مرغوبیت این ابزار بیفزایند. سرانجام ارنست آبه توانست پایه دانشی میزان بزرگنمایی میکروسکوپ را تعریف کند.

میکروسکوپها شامل : انواع بیولوژی ،  دانش آموزی، متالوژی، پلاریزان ،   اینورت ، استریو میکروسکوپ، میکروسکوپ یک چشمی،دو چشمی، میکروسکوپ سه چشمی ، میکروسکوپ استاد و دانشجو پنج و سه نفره
با توجه به گسترش روز افزون میکروسکوپها در شاخه‌های مختلف علوم پزشکی و صنعت هر روزه شاهد پیشرفتهای مختلف در صنعت میکروسکوپها می‌باشیم. این پیشرفتها شامل پیشرفت سیستم روزی طراحی اجزای مکانیکی ، پایداری استحکام و راحتی در استفاده از آنها می‌باشد. میکروسکوپهای نوری معمولی که در تحقیقات بیولوژیکی و پزشکی بکار می‌روند دو دسته می‌باشند. یک دسته دارای چشمه نوری مجزا می‌باشند و دسته دوم میکروسکوپهایی می‌باشند که دارای چشمه نوری تعبیه شده در میکروسکوپ می‌باشند. میکروسکوپهای معمولی مدرن مورد استفاده از نوع دوم می‌باشد و تقریبا ساخت و استفاده نوع اول منسوخ شده است.

مشخصات فنی میکروسکوپ CX23

سیستم اپتیکیInfinity optical system
هدهد دو چشمی با زاویه 30 درجه
بزرگنمایی40 تا 1000 برابر
لنز چشمی10x
لنز شیئی (Plan Achromat) 4x, 10x, 40x, 100x Oil
منبع نورLED

چرخش ˚۳۶۰

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “میکروسکوپ المپیوس مدل CX23”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *