توضیحات

فتوتراپی چهار لامپ


در این مطلب قصد داریم مشخصات فتوتراپی چهار لامپ را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. فتوتراپی نوزادان به معنی تاباندن نور به پوست نوزادانی است که مبتلا به بالا رفتن بیش از اندازه بیلی‌روبین غیرمستقیم شده‌اند.

بیلی‌روبین بیش از همه به قسمت آبی طیف نور مرئی در حدود ۴۶۰ نانومتر واکنش نشان می‌دهد. فتوتراپی چهار لامپ

چراغهایی که نور حدود ۴۶۰ تا ۴۹۰ نانومتر تولید می‌کنند، بدرد فتوتراپی می‌خورند. بطور معمول، بیلی‌روبین از راه کونژوگه شدن در کبد با اسید گلوکورونیک دفع می‌شود.

گلوکورونیدهای بیلی‌روبین که در صفرا قابل حل هستند با صفرا که در روده ترشح می‌شود، بیلی‌روبین را از بدن خارج می‌کند. فتوتراپی چهار لامپ

در بعضی از نوزادان، نارسایی کونژوگه شدن (که در نوزادان نارس شدیدتر است)، همراه با افزایش مقدار گلبولهای سرخی که از بین می‌روند، باعث می‌شود که دفع بیلی‌روبین به خوبی انجام نشود.

عواملی از قبیل واکنش سیستم ایمنی علیه گلبولهای قرمز خودی (ایزوایمونیزاسیون)، بیماریهای همولیتیک ارثی و خون نشت کرده به بیرون رگهای نوزاد (مثلاً کبود شدگی‌های پوست و سفال‌هماتوم‌ها) از یک سو و نقائص ژنتیکی متابولیسم بیلی‌روبین مانند سندرم شایع ژیلبرت، از سوی دیگر به نارسایی دفع بیلی‌روبین کونژوگه کمک می‌ کنند.

نور، شکل و ساختمان مولکول بیلی‌روبین را بنحوی تغییر می‌دهد که مولکولهای حاصل، می‌توانند با وجود نارسایی کونژوکاسیون دفع شوند. فتوتراپی چهار لامپ

عقیده نادرستی وجود دارد که نور فرابنفش (زیر ۴۰۰ نانومتر) برای فوتوتراپی استفاده می‌شود که اینطور نیست و طیف حدود ۴۶۰ برای اینکار استفاده می‌شود.

مشخصات دستگاه فتوتراپی چهار لامپ ال ای دی یا زردی شکن نوزاد معادل ۴ و ٦لامپ

  • بدنه ABS نشكن
  • ‌دارای کلید اصلی فیوز دار
  • کیبورد تخصصی برای تنظیم مدت زمان استفاده از دستگاه (قابلیت تنظیم هر ۳۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت)
  • دارای سنسور حرارتی داخلی و خارجی (٣٦ درجه سانتی گراد آلارم و ٣٨ درجه قطع کامل دستگاه)
  • دارای ساعت كاركرد برای مدت زمان کارکرد لامپ ها
  • پایه تاشو
  • کابل جدا شونده
  • کیف قابل حمل ضد ضربه

دستگاه های فتوتراپی ال ای دی نسل جدید دستگاه ها هستند که در مقایسه با مدل قدیمی که لامپی بود از تاثیرات درمانی بیشتر و خطرات بسیار کمتری برخوردارند.

لطفا از مدل های دیگر دستگاه های درمان زردی led در سایت بازدید کنید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فتوتراپی چهار لامپ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش بیلی چک