نمونه برداری

نمونه برداریSampling

نمونه برداری یا آماده سازی نمونه آزمایشگاهی

در این مقاله سعی بر این است تا درباره نمونه برداری یا همان آماده سازی نمونه آزمایشگاهی اطلاعات اولیه ای به شما عزیزان ارائه دهیم. در مقاله های بعد به تفصیل درباره روشهای نمونه برداری و آماده سازی نمونه آزمایشگاهی خواهیم پرداخت. شرکت ماهان تجهیز آزما آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در فروش تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی با قیمت مناسب و گارانتی معتبر می باشد.

در اولین برداشت ،نمونه برداری یا آماده سازی نمونه آزمایشگاهی ( sample ) ممکن است به عنوان یک کار روتین در روال آنالیز به نظر برسد. با این حال، در تحلیل این گونه متوجه شده اند و به یاد دارند که هر آنالیز خوبی تنها به خوبی همان آماده سازی نمونه آزمایشگاهی ( نمونه برداری ) بستگی دارد که پیش از آن انجام شده است.

اگر یک مقدار معین که برای تجزیه و تحلیل به عنوان نمونه برداشته می شود نمونه درستی از سمپل یا نمونه  اصلی نباشد طبیعتا نتایج حاصل از این تحلیل نادرست است. به عنوان یک قاعده کلی، خطا در نمونه برداری و بخش آماده سازی نمونه یک روش تحلیلی، بطور قابل توجهی بالاتر از آنچه در خود روش شناسی است قرار می گیرد، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است.

نمونه برداری آزمایشگاهی

یکی از اهداف نمونه برداری یا همان آماده سازی نمونه آزمایشگاهی، ارائه بدون عارضه نمونه ، نمایندگی های نمایندگی است که از آلودگی آزمایشگاهی آزاد هستند که در مراحل بعدی پروتکل استفاده می شود.

نمونه ها مطابق با روش های عملی استاندارد استاندارد (SOPs) و SOP های آزمایشگاهی با استفاده از اطلاعات ارائه شده از طریق آماده سازی نمونه های زمین آماده می شوند ، فعالیت های نمونه برداری و اهداف مندرج در اسناد برنامه ریزی مناسب تهیه شده است.

تکنیک های نمونه برداری یا همان تهیه نمونه آزمایشگاهی ارائه شده در این مقاله عبارتند از دستکاری فیزیکی نمونه گرمایش، غربالگری ، سنگ زنی، مخلوط کردن، و غیره تا نقطه انحلال. مراحل مانند افزودن حاملها و ردیابها، به دنبال خیساندن یا مرطوب شدن مرطوب در مقاله های بعدی ارائه می شود.

در این مقاله سعی بر این است که راهنمایی کلی برای تهیه نمونه برای جلوگیری از از دست دادن نمونه و آلودگی نمونه را ارائه دهیم.

با توجه به ماهیت فیزیکی ماتریکس، نمونه برداری یا آماده سازی نمونه آزمایشگاهی برای جامدات بیشترین توجه را به خود جلب می کند و به همین دلیل در طول بزرگ مورد بحث قرار می گیرد. روش های عمومی برای تهیه نمونه های جامد مانند خشک کردن، به دست آوردن وزن ثابت، سنگ زنی، غربال کردن، مخلوط کردن و نمونه برداری بحث قرار می گیرد. بعضی از روش های آماده سازی نمونه برای انواع نمونه های جامد (مانند خاک و رسوب، زیستگاه، غذا و غیره) ارائه می شوند.

در این مقاله با راهنمایی های خاص برای نمونه برداری یا تهیه نمونه های فیلتر ، دستمال مرطوب ، مایعات ، گازها و آزمایش زیست شناسی ، نتیجه گیری های لازم انجام می شود.

راهنمای نمونه برداری یا آماده سازی نمونه آزمایشگاهی

بعضی از ملاحظات عمومی در هنگام آماده سازی نمونه آزمایشگاهی برای کم کردن تلفات نمونه و جلوگیری از آلودگی است. مکانیزم های احتمالی برای تلفات نمونه در مراحل آماده سازی در مقاله های بعد مورد بحث قرار گرفته و آلودگی نمونه ها از منابع در آزمایشگاه نیز در مقاله های مربوط به آن بحث شده است.

کنترل آلودگی از طریق آزمایشگاه های تمیز کردن مهم است و در مقاله های بعدی توضیح داده شده است و کنترل آلودگی آزمایشگاهی در مقاله های آتی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

افت نمونه مثبت در طی آماده سازی مواد را می توان در طی آماده سازی آزمایشگاهی از یک نمونه از دست داد. بخش های زیر درباره انواع احتمالات زیان و روش های مورد استفاده برای کنترل آنها بحث می کنند.

اضافه کردن ردیاب ها یا حامل ها در اولین فرصت ممکن تشویق می شود و قبل از هر مرحله آماده سازی نمونه ای که ممکن است از دست دادن آنالیت باشد. چنین مراحل آماده سازی ممکن است شامل همگن سازی یا نمونه گرمایش باشد. اضافه کردن ردیاب ها یا حامل های قبل از این مراحل کمک می کند تا برای هر گونه از دست دادن عصاره در هنگام آماده سازی نمونه حساب.

بیشتر بدانید :

کاربرد حمام التراسونیک

 

 از دست دادن به عنوان گرد و غبار یا قطرات

هنگامی که یک نمونه خشكی خشك است، باقی مانده خوب (خاکستر) اغلب تشکیل می شود. ذرات کوچک موجود در مخلوط، به راحتی با هر جریان هوا در نمونه، دوباره مخلوط می شوند.

جریان هوا بوسیله تغییرات دما (به عنوان مثال، باز کردن کوره در حالی که گرم است) یا با عبور از جریان گاز بر روی نمونه در طول حرارت برای کمک به احتراق تولید می شود. این خسارات توسط نمونه های آغشته سازی با کمترین دمای به حداقل ممکن می رسد، به تدریج افزایش و کاهش درجه حرارت در طول فرآیند آسیاب کردن، با استفاده از سرعت جریان گاز آهسته و باز کردن درب کوره داغ .

اگر نمونه های تک در یک کوره لوله ای با جریان گاز بیش از نمونه گرم شوند، می توان از شاخه های شیشه ای یا پودر کوارتز برای جمع آوری ذرات استفاده کرد یا از یک کشتی قابل جذب برای جمع آوری مواد فرار استفاده می شود.

حداقل، قبل از انتقال همه نمونه های خاکستر یا خاکستری باید پوشانده شوند. نمونه های جامد اغلب به اندازه دانه های ذره ای قبل از اینکه با هم مخلوط شوند و یا مرطوب شوند تا سطح سطح را بالا ببرند و به سرعت واکنش بین نمونه و عامل شستشو یا نمونه برداری یا همان آماده سازی نمونه آزمایشگاهی را انجام دهند JULY 2004-12-3 MARLAP  اسید . از آنجا که نمونه های جامد اغلب ناهمگن هستند، منبع خطا از تفاوت سختی در میان اجزای نمونه ناشی می شود.

مواد نرمتر به ذرات کوچکتر سریعتر از آنهایی که سخت تر می شوند تبدیل می شوند و بنابراین هر گونه از دست دادن در شکل گرد و غبار در طی روند آسیاب ترکیب نمونه را تغییر می دهد. ذرات ریز ذرات نیز مجددا احیا می شوند. نمونه ها ممکن است قبل از اضافه کردن سایر واکنش ها با مقدار کمی آب آب آشامیدنی را تمیز کنند. واکنشگرها باید به آرامی به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از اسپری به علت واکنش بین نمونه و واکنش ها اضافه شوند.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *