نحوه انجام prp

نحوه انجام prp

در این مقاله سعی داریم تا درباره نحوه انجام prp اطلاعات جامع و کاملی را به شما عزیزان ارائه دهیم. در مقاله ” پی آر پی ” به شما توضیح دادیم که پی آر پی چیست و چه کاربردهایی دارد. در اینجا میخواهیم درباره نحوه انجام prp صحبت کنیم، پس با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

برای درمان به روش پی آر پی ، ابتدا مقدار اندکی خون بین ۱۰ تا ۳۰ سی سی از بیمار گرفته خواهد شد . خون گرفته شده در کیت های مخصوص قرار می گیرید تا خون در دمای اتاق آسیبی نبیند.

سپس کیت ها را برای انجام عمل سانتریفیوژ که به منظور جدا شدن اجزای خون ( جدا سازی گلبول ‌های سفید و  قرمز از پلاسمای خون ) انجام می شود در دستگاه سانتریفیوژ قرار می گیرند. در مقاله ” سانتریفیوژها ” درباره عملکرد این دستگاه و عملیات مربوطه به تقصیل صحبت کردیم.

بیشتر بدانید :

فروش سانتریفیوژ

نحوه استفاده از سانتریفیوژ

پلاکت های جدا شده حاوی عامل های رشد و ترمیم بافت ها هستند که ترمیم سلولی را در پوست تحریک می ‌کند و غلظت پلاکت های موجود در نحوه انجام prp به نسبت پلاکت های موجود در خون طبیعی چند برابر است.

حال بخش های مورد نظر برای انجام PRP نشانه گذاری می شود.

به این ترتیب در اثر عمل سانتریفیوژ کیت های خون ، پی آر پی خارج می شود . به این صورت که پلاسما از دیگر اجزای خون مانند گلبول های قرمز بر اساس وزنشان جدا می شوند. پلاکت های جدا شده حاوی عامل های رشد و ترمیم بافت ها هستند و غلظت پلاکت های موجود در نحوه انجام prp به نسبت پلاکت های موجود در خون طبیعی چند برابر است.

لازم به ذکر است که پلاکت ها قسمتی از خون هستند و چون هسته ندارند نمی توان آن ها را سلول نامید. پلاکت ها از گلبول های سفید و قرمز کوچکتر هستند و هنگامی که در جراحت خونریزی به وجود می آید پلاکت ها سریعا فعال شده و با تشکیل لخته خون از خونریزی بیشتر جلوگیری می کنند. پلاکت ها علاوه بر اینکه لخته های خون ایجاد می کنند می توانند یک منبع بیو شیمیایی برای بازیابی عوامل نوسازی بافت ها در آسیب دیدگی ها باشند.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *