تب سنج دیجیتالی

تب سنج دیجیتالی

امروزه خرید تب سنج دیجیتالی در میان مردم بسیار رایج و متداول شده است. به خصوص در این برهه زمانی به علت وجود بیماری کرونا تقاضای مردم برای خرید تب سنج دیجیتالی افزایش چشمگیری یافته است. در این مقاله سعی داریم تا تمام اطلاعات لازم و کامل برای خرید تب سنج دیجیتالی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید بهترین نوع تب سنج را بنا به نیاز و بودجه خود انتخاب نمایید.

بیشتر بدانید :

ترمومتر

شرکت ماهان تجهیز آزما ارائه دهنده جدیدترین تب سنج دیجیتالی با گارانتی معتبر و قیمت مناسب

خرید تب سنج دیجیتالی زنیت مدل BBLOVE با نازلترین قیمت و گارانتی معتبر را از شرکت ماهان تجهیزآزما بخواهید.

درجه حرارت بدن یکی از مهمترین علائم حیاتی به شمار می رود زیرا تغییر آن مخصوصا افزایش دما نشاندهنده بیماری است. دمای بدن در حالت عادی حدود ۳۷ درجه سانتیگراد است اما با عفونت و بیماری این عدد افزایش می یابد.

در واقع تب اولین واکنش دفاعی بدن در مقابل بیماری است. تب درجه بالا برای انسان مخصوصا کودکان بسیار خطرناک است ، زیرا در دمای بالای بدن آنزیم ها و پروتئین های اساسی بدن دچار اختلال شده و باعث آسیب جدی می شود. در نتیجه داشتن یک تب سنج دیجیتالی خوب خانگی که بتواند به راحتی و دقیق دمای بدن را در خانه اندازه گیری کند ، بسیار لازم و ضروری است.

روش استفاده از تب سنج ها :

تب سنج ها انواع مختلفی دارند و به همین ترتیب نیز روش های اندازه گیری تب با تب سنج ها متفاوت است.

  1. اندازه گیری دما در مقعد یا روش رکتال، این روش قابل اطمینان ترین روش برای خواندن دمای بدن است اما به دلیل غیربهداشتی بودن چندان مورد توجه قرار نگرفته است
  2. اندازه گیری دما از طریق دهان، که برای کودکان کوچکتر از ۵ سال توصیه نمی شود زیرا برای کودکان در این سن نگه داشتن ترمومتر در زیر زبان برای زمان طولانی سخت است.
  3. اندازه گیری دما در زیر بغل، روش زیر بغل (آگزیلاری) معمولا برای چک کردن دمای بدن نوزادان و اطفال کوچک استفاده می شود. دقت این روش از روش رکتال کمتر است. اگر روش آگزیلاری وجود تب را نشان نداد اما حس می کنید فرزند شما تب دارد، تب را با روش رکتال اندازه بگیرید.
  4. اندازه گیری دما در شریان تمپورال یا روش پیشانی، اگرچه این روش سریع است اما حتی در زمانیکه روش خواندن درجه حرارت دقیقاً مطابق روش پیشنهادی سازنده است، دمای خوانده شده همیشه کمتر از دمای واقعی است. این روش دقت و اطمینان روش رکتال را ندارد.
  5. اندازه گیری دما از طریق گوش : این روش قابل اعتمادترین راه برای اندازه گیری تب بوده و مورد استفاده بسیاری از مراکز پزشکی و پزشکان است.

امروزه تب سنج های مختلفی در بازار عرضه شده که کار اندازه گیری را برای شما آسان تر کرده است.

انواع تب سنج ها

تب سنج جیوه ای :

تب سنج جیوه ای از قدیم مورد استفاده عموم مردم و پزشکان بود اما با گذشت زمان و مشخص شدن خطراتی که این تب سنج ها (به دلیل وجود جیوه و ایجاد سرطان در اثر برخورد با پوست) ایجاد می کنند، استفاده از آنها دیگر توصیه نمی شود.

تب سنج دیجیتالی

تب سنج الکلی:

مخزن این دسته از تب سنج ها با الکل قرمز پر شده و رنگ مخزن زرد می باشد. رنگ زرد این محصولات باعث راحت خوانده شدن اعداد می شود. استفاده از تب سنج های جیوه ای و الکلی به دلیل سختی در خواندن اعداد چندان مناسب و آسان نیست.

تب سنج دیجیتالی :

تب سنج دیجیتالی و مادون قرمز جایگزین بسیار مناسبی برای تب سنج های جیوه ای هستند. این دسته از تب سنج ها انواع مختلفی دارند که با روش هایی همچون دهانی، زیربغل، پیشانی، رکتال و گوش مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین تب سنج های پیشرفته با تکنولوژی جدید مادون قرمز و بدون تماس به بدن به بازار معرفی شده است.
از دیگر ویژگی های تب سنج دیجیتالی این است که می توان از این ابزار برای اندازه گیری دمای محیط، مواد غذایی، آب حمام و …. استفاده کرد.

انواع تب سنج دیجیتالی :

تب سنج دهانی:

تب سنج دیجیتالی دهانی معمولا هم برای دهان و هم برای زیر بغل مورد استفاده قرار می گیرند این نوع از تب سنج دیجیتالی ها به دلیل ارزان بودن بسیار پرطرفدار هستند.

تب سنج دیجیتالی

تب سنج گوشی:

این نوع تب سنج دیجیتالی قابل اعتمادترین راه برای اندازه گیری تب بوده و مورد استفاده بسیاری از مراکز پزشکی و پزشکان است. این تب سنج ها معمولا در بازه زمانی ۱ تا ۲ ثانیه میزان تب را نشان می دهند.

تب سنج دیجیتالی

تب سنج رکتال:

این دسته از تب سنج ها بیشتر برای نوزادان و کودکان مورد استفاده قرار می گیرد اما به دلیل بهداشتی نبودن این دسته مورد استقبال قرار نگرفته است.

تب سنج دیجیتالی با تکنولوژی مادون قرمز (لیزری):

تب سنج های مادون قرمز به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای که در آن ها به کار رفته بسیار مورد توجه می باشد. برای استفاده از این نوع از تب سنج دیجیتالی نیازی به تماس آنها با بدن نبوده و با فاصله به راحتی می توان دمای بدن را اندازه گیری کرد. از این تب سنج برای بیماری های واگیردار مانند کرونا که سرعت انتقال بالایی دارد بسیار کاربردی است که بدون تماس با فرد می توان دمای بدن آن شخص را با دقت قابل قبولی اندازه گیری کرد.

تب سنج دیجیتالی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *